همشهری آنلاین: بهروز محمد‌زاده با اشاره به نیاز شهر تهران نسبت به افزایش سالن‌های تئاتری یادآور شد: با توجه به افزایش جمعیت شهر تهران و جوان بودن آن، نیاز به تاسیس سالنهای تئا‌تر در مناطق مختلف احساس می‌شود همچنان که اکنون محل‌های بسیاری برای استفاده از این منظور آماده شده است.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به راه اندازی مجموعه‌های چند کاربردی و سالن‌های چند منظوره فرهنگی و هنری افزود: با توجه به نیاز شهر تهران و کمبودهای موجود در این زمینه، برخی مناطق ۲۲ گانه تهران در حال طراحی و انجام چنین پروژه‌هایی هستند؛ همچنانکه در منطقه ۱۰ نیز چند مجموعه آماده شده و در حال بررسی موقعیت مکانی چند مجموعه دیگر هستیم تا بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع شود.

شهردار منطقه ۱۰ تهران ارتقاء در این بخش را نیازمند عزم ملی و ورود سایر دستگاه‌های فرهنگی و حمایت آن‌ها از چنین اقداماتی دانست و اضافه کرد: عقب افتادگی ما در این حوزه زیاد است و باید تمام سازمان‌های مربوطه در این امرمهم، ورود کرده و فضایی را به وجود آورند تا جوان‌ها در ارتباط با بخش تئا‌تر به گونه‌ای اصولی و ریشه دار استفاده کنند.

محمد‌زاده همچنین در ساخت سالن‌های جدید، به ضرورت توجه به امکانات رفاهی از جمله پارکینگ اشاره کرد و یادآور شد:

پارکینگ از معضلات و مشکللات جدی شهر است که در مورد سالنهای قدیمی تئاتری به آن فکر نشده؛ اما اکنون توجه به پارکینگ در کنار احداث پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته است و اولویت نخست هر مجموعه‌ای پارکینگ است.

ساخت و بهره برداری از تماشاخانه شماره ۳ ایرانشهر در منطقه ۶ شهرداری، افتتاح بزرگ‌ترین مرکز تئا‌تر حرفه‌ای کشور در منطقه ۱۵ و همینطور بهره برداری از سالن‌های نمایشی مجموعه خاوران ازجمله برنامه‌های در دست اقدام شهرداری تهران در سال۹۱ است.

 

کد خبر 163504

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز